UPS Sweden - betala för en tjänst och istället få annat billigare - så luras du

Update 2017-06-02
UPS har ringt mig och bad igen om ursäkt
Det fanns 6 kollin till som ej nådde mottagaren i samma transport.
Det var förarens skuld som ej delade ut kollin och förfalskade rapporteringen.
UPS ska utreda händelsen med ansvarige förare.
Fallet avslutat.


Inväntade den 30 maj 2017 from UPS: 1ZW8F5926899787234
Var hemma och inväntade.
Otrevlig overraskning, ingen UPS förare/bil kom.
Satt vid dator och hade hela tiden gården under uppsikt.
Kollar på internet, total kall dusch: "Customer was not available when UPS attempted delivery. Will deliver to a nearby UPS Access Point".

Omedelbart mailar till UPS.
Citerar här mailväxlingen:
-------------------------------

Portkoden är giltig.
Ingen UPS förare/bil kom den 170530 på Mårdtorpsgatan 23, 58432 Linköping.
UPS bör skämmas för lögn och bedrageri!
När man betalar en summa för en viss tjänst och får istället annat som är billigare, detta kallas för bedrageri!
Skäms UPS!
Skäms för att UPS vägrar erkänna eget fel och ta nödvändiga åtgärder mot "den bekväme föraren" som inte ens körde till Mårdtorpsgatan enligt betalat UPS-tjänst.
Jag kommer att offentlig göra hela händelsen så att även andra ska veta vad kan hända när man betalar en tjänst till UPS, och får istället en billigare tjänst.
Man betalar och blir lurad medan UPS tjänar på att lura kunderna.

-----------------------------------

-----Original Message-----
From: "custsvcsesv@ups.com" <custsvcsesv@ups.com>
To: zeno.sloim@gmail.com
Sent: Wed, 31 May 2017 17:16
Subject: Klagomål / Status [Incident: 170530-037866]

UPS
Subject
Klagomål / Status

Response By Email (Par A.) (31/05/2017 11.16 fm)  U.S. Eastern Standard Time (US EST)
Bäste kund

Jag beklagar att det varit problem. Telefon avisering är tyvärr inte en del a leveransen och vi kan inte garantera att vi ringer om vi ej kommer in.

Med vänlig hälsning

Pär Andersson

Kundtjänst
UPS (Sweden) AB

Detta e-postmeddelande innehåller information som UPS har äganderätt till och kan vara konfidentiell. Om du inte är den avsedda mottagaren av detta e-postmeddelande informeras du härmed om att all spridning, distribution eller kopiering av detta meddelande är strängeligen förbjuden. Om du av misstag tagit emot meddelandet ber vi dig att radera det snarast.

Customer By CSS Email (UPS E-mail Communications) (31/05/2017 10.49 fm)  U.S. Eastern Standard Time (US EST)
Hej
Portkoden var från min hyresvärd. På kolli var min mobilnummer och man kunde ringa mig om koden ej fungerat. Jag arbetade vid dator intill fönstret och hade hela tiden ingången från gatan under uppsikt.
Ingen UPS bil har varit på besök. Det är lögn att föraren säger att han varit på Mårdtorpsgatan 23.

--------------------------------------- 

-----Original Message-----
From: "custsvcsesv@ups.com" <custsvcsesv@ups.com>
To: zeno.sloim@gmail.com
Sent: Wed, 31 May 2017 12:39
Subject: Klagomål / Status [Incident: 170530-037866]

Response By Email (Par A.) (31/05/2017 06.39 fm)  U.S. Eastern Standard Time (US EST)
Bäste kund

Chauffören har noterat att de ej kommit in i byggnaden. Oftast pga portkod.

Jag beklagar om det blivit något fel. Det ser ut som att ni har hämtat ut det från vår Access Point. Vänligen återkom om det skulle vara något mer problem.

Med vänlig hälsning

Pär Andersson

Kundtjänst
UPS (Sweden) AB

Detta e-postmeddelande innehåller information som UPS har äganderätt till och kan vara konfidentiell. Om du inte är den avsedda mottagaren av detta e-postmeddelande informeras du härmed om att all spridning, distribution eller kopiering av detta meddelande är strängeligen förbjuden. Om du av misstag tagit emot meddelandet ber vi dig att radera det snarast.

Customer By CSS Email (UPS E-mail Communications) (30/05/2017 04.06 em)  U.S. Eastern Standard Time (US EST)
Ditt namn: Zeno Sloim
Din e-postadress: zeno.sloim@gmail.com
Kategori: Klagomål
Supportämne: Status
Jag är: Mottagare
Ditt telefonnummer: 0720329614
Ärendenummer: Tracking Number 1ZW8F5926
Kundnummer:
Söknummer: 1ZW8F5926899787234
Vilken är din fråga eller kommentar? Jag skulle ha fått Tracking Number 1ZW8F5926899787234 idag 170530 hem till dörren, som jag betalat. Omkring kl. 14:50 kollar jag status och ser att "jag var ej hemma". Jag var hemma hela dagen och inväntat på UPS, men igen från UPS har ringt på min dörr/ringt på min mobil. Det var ytterst fräckt att på tracking sida stod att "Customer was not available when UPS attempted delivery. Will deliver to a nearby UPS Access Point"
Hoppas att ni har en förklaring.
Question Reference # 170530-037866
© 2017 United Parcel Service of America, Inc. UPS, the UPS brandmark, and the color brown are trademarks of United Parcel Service of America, Inc. All rights reserved.

All trademarks, trade names, or service marks that appear in connection with UPS's services are the property of their respective owners.

-------------------------------------------------

Slutsats och råd:

Aldrig mer beställa UPS Home Delivery, du har stora chanser att tvingas gå flera km till närmaste UPS distribution point för att hämta "det som skulle levereras direkt till din dörr".

Du betalar mer än standard UPS, men UPS tjänar pengar på att deras förare inte ens kör hem till dig..utan ...antecknar att "du var ej hemma" eller senaste påhitt: "koden till portlåset var ogiltigt".

Dessutom UPS vägrar erkänna deras misstag (eller deras förare ovilja att köra hem till dig, varför? Spara pengar och km på bensin? Eller tid?).

Har mailat till UPS Sverige..men de påhittar "ogiltigt kod till portlås".

Skäms UPS Sverige!


Popular posts from this blog

240213 open letter to Shimano Company regarding quality of Shimano CN-HG-40 6-7-8 Speed Chain

NTM Distribution AB brevbärare i Linköping delar ej ut posten utan slänger det på bottenvåningen